La data de 3 decembrie 2019, adică acum 3 ani și câteva luni, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud tăia panglica lotului 3 din DJ 172D – Poarta Transilvaniei și declara:
“Acest tronson de drum de 14,1 km, în care s-au investit 42 de milioane de lei, adică 9 milioane de euro […] avem lucrări de artă, ziduri de beton armat de peste 5 km, șanțuri, rigole […] Aș vrea să-i felicit pe cei de la Dimex care au făcut această lucrare de referință din nou, pentru seriozitatea cu care au tratat acest lucru și pentru calitatea lucrărilor”.
Reprezentantul constructorului a menționat cheltuielile suplimentare de stabilizare a solului și faptul că nu au făcut “rabat de la calitate”.
În acești trei ani de utilizare, mai multe fisuri minore au fost acoperite cu turnări de straturi suplimentare de suprafață, acestea distingându-se vizual, destul de ușor, de-a lungul șoselei, prin diferențele de nuanță a culorii stratului de uzură.
Acum însă, la aproximativ 500 de metri mai sus de Mănăstirea Strâmba, a apărut o fisură profundă, care traversează ambele benzi de circulație, în zona de urcare în coastă, și care indică o deplasare periculoasă a dealului care susține calea de rulare.

După cum se observă și în fotografia realizată de reporterul Bârgău.ro, fisura este destul de adâncă, ajungând mai jos decât stratul de uzură de la suprafață.

Lotul 3 din DJ 172D face legătura între localitățile Josenii Bârgăului și Ilva Mică, diminuând semnificativ lungimea și durata traseului între Valea Bârgăului și Valea Someșului.