IPS Andrei Andreicuț, mitropolitul Clujului, care susține schimbarea datei sărbătorii pascale, după stil nou, în aceeași zi cu Paștele Catolic, a declarat: „Ar fi minunat dacă s-ar reuşi lucrul acesta, să se treacă pe stil nou și cu sărbătorile pascale pentru că celelalte sărbători cu dată fixă le ținem pe stil nou, și Crăciunul. Chiar dacă am sărbători pe stil nou și am fi în comuniune cu țările din apus, sfânta lumină tot ar coborî datorită credinței noastre”
IPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, care se opune acestei variante, a bulversat opinia publică cu un discurs care șochează: “Au catolicii sfânta lumina? N-au. Au alții? N-au. Toți se adună la lumina ortodocșilor. Nu îndrăznesc să vină că e greu la ortodocși, sunt posturi mari, metanii, aspre, au lumina materială. Lumina care coboară la noi e realitate, nu simbol”
Biserica Ortodoxă Română (BOR) a adoptat calendarul îndreptat de la data de 1 octombrie 1924. Nu toate Bisericile Ortodoxe au făcut-o însă (Patriarhia Ierusalimului, Biserica Ortodoxă Rusă, Biserica Ortodoxă Sârbă, Biserica Ortodoxă a Georgiei și cea din Macedonia). În ciuda acestei decizii, Bisericile Ortodoxe care au adoptat calendarul corectat au ales totuși să sărbătorească în continuare Paștele împreună cu celelalte Biserici, refractare la această îndreptare calendaristică, în scopul păstrării unității ortodoxe în jurul celei mai importante sărbători creștine, Învierea Domnului, conform calendarului iulian, neîndreptat.
Purtătorul de cuvânt al BOR a declarat: “Soluționarea acestei probleme, care NU este una de natură dogmatică, ci una de unitate inter-bisericească, presupune reînceperea unor consultări între Bisericile Ortodoxe și decizia unui viitor și necesar Sinod pan-ortodox”