Haosul, slaba pregătire a personalului Poștei Române și datele incomplete de identificare a cetățenilor eligibili sunt caracteristicile primelor două luni de funcționare a programului de carduri de energie.
În continuare, oficiile poștale sunt asaltate de oameni nemulțumiți, neinformați sau pur și simplu neajutorați în cadrul unui sistem birocratic infernal. Încă nu s-au rezolvat nici măcar problemele de distribuire carduri, în special în cazul pensionarilor cu acte de identitate de tip vechi. De asemenea, există multe neclarități de identificare a celor care locuiesc la aceeași adresă cu beneficiarul cardului sau neconcordanțe între adresa menționată pe plic și cea din actul de identitate.
Factorii poștali au primit dispoziții clare de a nu înmâna cardurile care prezintă inadvertențele de mai sus, astfel încât beneficiarii eligibili au o singură variantă de a intra în posesia cardului valid, conform unui răspuns primit din partea Call-Center-ului Poștei Române, aceea de a se deplasa la oficiul poștal cel mai apropiat, unde vor completa un document tipizat (declarație pe proprie răspundere), însoțit de copia cărții (buletinului) de identitate și, după caz, talonul de pensie. Pentru persoanele nedeplasabile, această operațiune poate fi efectuată de către factorul poștal arondat.

Pentru a verifica eligibilitatea oricărui cetățean sau pentru a înainta sesizări, vă puteți adresa către departamentul specializat al Poștei Române, la numărul de telefon cu tarif normal 031-9966, sau în scris la adresa de e-mail cardenergie@posta-romana.ro
Cardul de energie aferent anului 2023 va însuma un sprijin valoric de 1400 lei, împărțit în două tranșe, livrabile în lunile februarie și septembrie, a câte 700 lei. Banii provin din fonduri europene.