Noile facturi de consum energie electrică, indiferent de furnizor, vor avea pe prima pagină:
- -un număr de telefon destinat informării clienților și o adresă de e-mail;
- -o adresă de pagină internet unde clienții au posibilitatea de a vizualiza istoricul de consum și facturile, în cadrul unui cont electronic;
- -un alt număr de telefon, destinat sesizării deranjamentelor;
- -data încetării contractului cu actualul furnizor;
- -intervalul de citire a contorului;
- -totalul de plată și soldul scadent;
- -data scadenței facturii;
Toate celelalte informații, precum și grafice comparative, sfaturi tehnice sau alte elemente se vor regăsi în anexă
Furnizorul are obligația să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare
Vicepreședintele ANRE a declarat: „Câte luni se facturează într-o factură, automat furnizorul trebuie să-i ofere clientului posibilitatea plății eșalonat în atâtea rate câte luni s-au facturat.
Dacă s-au facturat patru luni, atunci trebuie să-i ofere posibilitatea plății în patru rate. Asta automat, fără să întrebe clientul și clientul decide dacă plătește valoarea totală sau optează pentru varianta de plată eșalonată.
Iar în cazul consumatorilor vulnerabili, orice factură, chiar dacă e doar pe o lună, la cererea clientului, furnizorul este obligat să-i acorde plata în trei rate”
ANRE a lansat și portalul POSF (Platforma online de schimbare a furnizorului), disponibil la adresa https://posf.ro/
Consumatorii pot schimba furnizorul în 24 de ore, direct sau cu ajutorul asistentului virtual Eva, pe pagina POSF, acolo unde pot vizualiza și comparatoarele de prețuri sau se pot înregistra, pentru a vizualiza permanent situația contractelor cu furnizorii de energie.
De asemenea, toți furnizorii sunt obligați să pună la dispoziția clienților aplicații digitale pentru vizualizarea facturilor și plata online cu cardul.